Uzgoj Tikvice "Beogradska" (Organska Proizvodnja)

Tikvica  - Cucurbita pepo L. var. oblonga Wild. - 
Sorta "Beogradska" 
Tip "Plod Bele Boje

Da napomenem da ima puno proizvodjača semena koji ne proizvode kvalitetno seme, jer ja nisam zadovoljan kvalitetom tog semena. Često mi se desilo da mi zafali za jednu vrstu da završim do kraja sa sejanjem i kasnije za dva-tri dana sam kupio seme od drugog proizvodjača (neću imenovati ni jednog a ni drugog) kasnije kad su te biljke iznikle, to su na slici iste tikvice ali dva različita oblika, ni jedna ni druga ne liče na pravu beogradsku tikvicu, jedna je dugačka pa ima sigurno oko 1m a druga je mala oko 10cm. Ove godine sam Nabavio Seme koje je staro 10 godina (deset godina je non stop sejana i ostavljano seme od ove sorte, od moje nane), pa ću vam javiti rezultate. PAŽNJA kad kupite kesicu nekog semena vi kupujete sliku ali ne i proizvod!!!

Početak Sadnje

Ubacivanje semena u zemlju
Možete krenuti tokom kraja Marta ako planirate ranije da stignu onda posadite u rasadnik u čaše, ili sredinom Aprila na otvorenom zemljištu, kada prođu mrazevi. U rastresitu zemlju dodate stajsko đubre, i na mesto na koje ćete sejati, tu zemlju uzvišite kao malu piramidicu da bude visoka nekih 15-20cm. U takvu uzvišenu zemlju napravite udubljenje koje je duboko od 3 do 5cm, ubacite od 3-5 semenki (zavisi ja bih vam preporučio 3 semenke ali ako želite da imate bujnije stablo onda ubacite više) i zagrnite rupicu sa semenkama. Ako su sunčani i topli dani, zalivajte 2 do 3 dana, da bi biljka imala dovoljno vlage da proklija.



Tikvica, dobijena od semena koje sam uzeo od moje Nane
Kada biljka nikne i bude imala 2 do 3 liske, čuvajte je od biljnih vaši. U istom tom periodu ona je naj osetljiva, ne mojte je kopati a niti čupati travu sve dok ne bude porasla da pusti 4 i 5 liski, jer ona ima osetljiv koren prilikom nicanja i zato budite pažljivi. Tikvicu ako su dani topli nemoj te zalivati po liskama, nego je zalivajte pri dnu stabljike, i zalivajte je posle 2 sata od zalaska sunca, po noći, i sutra ćete videti rezultat (to je moj savet probajte testirajte jednu zalivajte pre nego što se zađe sunce a drugu zalivajte posle zalaska). Kada je u stanju kreiranja žbuna, zalivajte je od 6 do 9. dana, a ako je mesec kišovit onda nema potrebe zalivati, nego je svremena na vreme poprskajte plavim kamenom (ovoj sorti nije potrebna velika količina plavog kamena, nego samo blago prskanje)

Kada procveta i krene sa stvaranjem ploda, onda možete postaviti slamu oko doljnjeg dela žbuna, da se biljke ne bi oštetile od zemlje i izazvala trulenje ploda (to je retkost kod ove sorte to se jedino dogadja kad ima puno kiše) stavljanjem slame, štiti plod da bi plod bio lep i ne bi imao po sebi udubljenja i ogrebotine takođe štiti od korova.

Ako liske biljke počinju da menjaju boju u nijansu žute i počinju da se stvaraju fleke to znači da joj je potrebno zalivanje mlakom vodom pred zalazak sunca.


Коментари